torsdag 7. juli 2011

NIB Juliutfordring - Sommerparadis

Mitt sommerparadis er uten tvil den lille øya Grip ute i havgapet utenfor Kristiansund.
Her har jeg tilbragt mange flotte somrer helt siden jeg var barn og nå er det mine barn som får oppleve det.



På øya Grip er der ingen biler, kun båttrafikk.
Når vi ferierer her ser vi ikke på klokken. Bare slapper av og nyter tiden.

Drar ofte på sjøen å fisker. Sultne måker skriker rundt båten og håper på å få en smakebit av dagens fangst.
 
Nyter ferske krabbemåltider til kveldsmat.  
 

Drar på utflukter på skjærene rundt. Ser på fugleunger og villkaniner...

Segler båter og leker...



Går kveldsturer og nyter solnedgang...


Min mors barndomshjem er det røde huset.

 Grip fyr. Her var min morfar fyrvokter.

Nå nærmer ferien seg og vi gleder oss til å dra til vårt sommerparadis...

4 kommentarer:

  1. Så vakkert det ser ut i ditt paradis,
    forstår godt at du lengter dit...
    Lykke til i konkurransen!

    Tintin

    SvarSlett
  2. HELDIGE dere er! Ser så idylisk ut der!
    Vakkert!

    Lykke til i utfordringen!

    Legger meg til deg og titter snart innom igjen!

    Velkommen på besøk hos meg også!

    klem klem

    SvarSlett